kolmapäev, 24. september 2014

23.09.2014

VAADE TULEVIKKU​ :)  Meetod ESIKAANELUGU  

Ülesanne: Kujuta ette, et on aasta 2020. Lemmikajakiri. Esikaanel on lugu sinu eesti keele õppest. Loo selline "Esikaanelugu"

Esimene lugu
Milline positiivne muutus toimus minu elus pärast minu eesti keele õpet Praegu ma tunnen rohkem, et ma elan Eestis nagu oma kodus. See tunne on mul ka varem olnud. Ma mäletan, et 2008. aastal ma käisin Peterburis majandusõpetajate seminaril. Sõitsin sinna oma mehega, sellepärast et tahtsin talle näidata riiki, kus olen sündinud. Olen pärit Venemaalt, kuid pärast instituudi lõpetamist suunati mind Eestisse tööle. Peterburg on nii ilus ja suur linn. Omapärane arhitektuur, suurepärased lossid, väljakud, pargid, teatrid ja kontserdisaalid. Me käisime oma mehega igal õhtul teatris. Kuna Peterburis toimub õhtuti palju teatreid ja kontserte, siis oli õige etenduse valimine päris keeruline. Pärast seda suurepärast reisi, kui me olime jõudnud Peterburist Eestisse, me tundsime äkki rõõmu: see on meie kodu. Kõik on tuttav, elu on vaikne, pole kiirustamist ega stressi. See oli juba ammu, kuid praegu on 2020. aasta. Ja ma tõepoolest tunnen, et Eesti on minu kodumaa. See tunne tekkis pärast seda, kui osalesin eesti keele õppes 2014. aastal. Nüüd ma saan aru, mida inimesed minu ümber räägivad, milliseid uudiseid edastatakse eestikeelses raadios ja teles. Ma tunnen tõesti, et kõik on mulle tuttav. 2020. aasta - see on aasta, kui olen juba terve aasta nautinud pensionipõlve. Ma arvan, lõpuks ometi on kätte jõudnud aeg oma kodus elada :)

Teine lugu
Uus aasta 2020!
Minu pere istub peolaua ümber. Meil on topeltpidu – Uus Aasta ja minu uus töö.
Kaks kuud tagasi toimus minu elus väga tähtis sündmus. Ma töötan nüüd ajalehes „Päevaleht“ ja kirjutan oma artikleid eesti keeles. Minu nime tunnevad kõik Eesti elanikud.
Mulle pakub huvi kirjutada hariduse teemadel, sest töötasin varem ise koolis.
Väga meeldiv on eesti keeles kirjutada! Aga see algas juba ammu. Kuus aastat tagasi ma astusin eesti keele kusustele, kus olid väga sõbralikult kolleegid ja väga tore õpetaja Signe!

Kolmas lugu
Praegu mul on kategooria C1. Ma räägin ja kirjutan eesti keeles vabalt. Praegu ma olen peaminister. Ma koostan häid seadusi inimeste jaoks. Riigis on kord ja tavalised inimesed elavad suurepäraselt ning rikkalt.
Kõik inimesed on võrdsed.

Neljas lugu
On juba aasta 2020. Nüüd ma sooritasin eesti keele eksam tasemele C1. Minu elus on toimunud suur muutus. Mul on uus hobi: lilli harida ja aretada. Praegu ma avasin internetis veebipäeviku. Mul on sõbraks palju eesti emakeelega inimesi. Veebipäevikus on 1000 kaasautorit, kellega me suhtleme ja arutleme, milliseid lilli harida. Sel aastal mul on uus krookusesort sinise-musta-valge-värviline, nagu meie lipp. Täna on lillede konkurss ja minu uus sort sai 1.koha ja preemia 10000 eurot!​

Viies lugu
Mul olen saavutanud eesti keele C1-taseme, see on tore. Aga mitte see pole tähtis, vaid see, et ma räägin vabalt, ma mõtlen kiiresti ja mul ei ole keelebarjääri.
Mul on hea töö, näiteks riigiametnik (spordiminister). See tähendab stabiilset elu, rahalist seisu.
Minu juurde ei tule enam eesti keele inspektorid. Ma tunnen end rahulikult ja minu tuju on suurepärane.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar