SPIKKER

Klassiruumi eesti keel

Alustame tundi


  • Kas kõik on kohal?
  • Tere hommikust / päevast / õhtust. Kas teil on hea tuju? Mul on heameel teid jälle näha.
  • Kas te olete tunniks valmis?
  • Kas kõik on kohal?
  • Kes puudub?
  • Kas keegi teab, miks Anna puudub?
  • Kas keegi on teda näinud?
  • Miks sina, Viktor, eelmine tund puudusid?
  • Mis sul viga oli? Kas sa puudusid haiguse tõttu?
  • Kas sa käisid võistlustel?
  • Kas sa arsti juures käisid?
  • Kuidas sa end täna tunned?
  • Miks te tundi hilinesite?

Kes on täna korrapidaja?


  • Ava / avage aken!
  • Sule / sulgege aken!
  • Pühi / pühkige tahvel puhtaks!
  • Tee / tehke klaas korda!
  • Märgi / märkige puudujad üles! Nimeta / nimetage puudujad!
  • Vii / viige klassipäevik õpetajate tuppa!
  • Palun, too / tooge kriiti!
  • Palun, riputa / riputage pilt / kaart üles!

Kontrollime kodutööd


  • Tänaseks oli vaja kirjutada / lahendada / koostada / tõlkida / pähe õppida / läbi lugeda / ära parandada / tutvuda … .
  • Avage vihikud / õpikud leheküljelt … . Kontrollime kodutööd.
  • Lugege harjutust / teksti / luuletust / dialoogi!
  • Pöörake tähelepanu hääldamisele / õigekirjale!
  • Parandage vead!
  • Kirjutage töö ümber!
  • Lugege veel kord!
  • Olete tublid!
  • See on tore, et kõigil on kodutöö tehtud.
  • Loodetavasti ei kirjutanud te üksteiselt maha.

Tahvli ees


  • Kirjuta / kirjutage suuremalt, selgemalt, puhtamalt, korrektselt!
  • Kirjuta / kirjutage sõnad kahte riita!
  • Kirjuta / kirjutage sõnad üksteise alla / tulpa (tulpadesse)!
  • Loe / lugege, mida te kirjutasite.
  • Leia / leidke vead!
  • Paranda / parandage vead!
  • Käekiri jätab soovida!
  • Käekiri on paranenud / paremaks läinud.
  • Tulid ülesandega hästi toime.
  • Pead olema tähelepanelikult.

Tunnustav ja arvustav tagasiside õpitegevuse suunamisel


  • Just nii!
  • Sul edeneb töö / lugemine kenasti.
  • Nii ongi õige / parem / hea.
  • Hästi!
  • Tubli!
  • Esimese korra kohta pole paha.
  • Üsna õige, ent … .
  • Päris hästi, aga … .
  • Muidu pole viga, ent … .
  • Väike ebatäpsus / viga … .
  • Võib ka nii, kuid veelgi parem oleks … .
  • Mul endal oli samuti algul raskusi … .
  • Siin eksivad peaaegu kõik.
  • Proovi veel üht moodust!
  • Sul on põhjust kurvastamiseks, sest … .

Töötame tekstiga

Avage raamatud leheküljelt … .

  • Loe / lugege teksti endamisi / valjusti / osade kaupa / ilmekalt!
  • Jälgi / jälgige hääldamist!
  • Seekord on juba palju parem.
  • Vasta / vastake küsimustele!
  • Esita / esitage küsimusi teksti põhjal!
  • Mida sa veel küsiksid?
  • Koosta / koostage dialoog / lühitekst loetu põhjal!
  • Lugege sõnastiku abil!
  • Lõpetage laused teksti põhjal!
  • Jutustage küsimuste järgi!
  • Jutustage, mis saab edasi!
  • Iseloomustage jutustuse tegelasi!
  • Tehke loetust kokkuvõte!
  • Koostage teesid!
  • Kui teid huvitab, siis lugege edasi!
  • Lugege ja leidke tekstile sobiv pealkiri!
  • Töötage rühmiti. Lugege tekst läbi osade kaupa. Jutustage üksteisele teksti sisu.
  • Kirjutage olulisemad faktid vihikusse!
  • Võrrelge kahte teksti. Leidke erinevusi!
  • Töötage rühmiti. Lugege teksti läbi. Aidake üksteist, et kõik saaksid aru!
  • Kirjutage teksti põhjal ümberjutustus!
  • Kirjutage välja need autori mõtted, millega ka teie nõus olete!
  • Kirjutage üles tekstis esinevad kohanimed / pärisnimed!

Kuulame helilinti


  • Tutvuge tööjuhendiga!
  • Kas kõik on arusaadav?
  • Lülitage magnetofon sisse!
  • Vajutage nupule!
  • Kerige edasi / tagasi!
  • Reguleerige helitugevust!
  • Võite vahepeal magnetofoni välja lülitada.
  • Leidke õige vastus!
  • Pausi kohal lugege oma vastus lindile!
  • Tõmmake tõestele väidetele ring ümber!
  • Tõmmake õigele vastusele joon alla / vale vastus maha!
  • Kas te saite suulisest tekstist aru?
  • Kuulake heliteksti ja leidke sobiv pealkiri!
  • Kuulake linti veel kord!
  • Kas tekst oli arusaadav?

Kirjutame


  • Täitke lüngad!
  • Lõpetage laused!
  • Kirjutage kirjale vastus!
  • Vastake murekirjale!
  • Iseloomustage inimest pildi alusel!
  • Kirjeldage looduspilti!
  • Kirjutage, mida uut te loetud tekstist teada saite!
  • Koostage sünnipäevakutse sõbrale, õpetajale!
  • Koostage humoristlik elulookirjeldus!
  • Täitke ankeet!
  • Kirjutage töölevõtu avaldus!
  • Täitke skeem!
  • Andke tööd ära!
  • Täiendage üksteise töid!
  • Kontrollige õigekirja sõnastiku abil!

Suline kõne

Vestleme!


  • Jutustage lühidalt / pikemalt / mõne sõnaga / põhjalikumalt / endast / loetust.
  • Esita / esitage kaasvestlejale küsimusi!
  • Avalda / avaldage oma arvamust / seisukohta!
  • Jälgi / jälgige intonatsiooni, hääldamist, sõnarõhku!
  • Vaidle / vaielge vastu!
  • Nõustu / nõustuge, ära nõustu / ärge nõustuge kaasvestleja seisukohaga!
  • Mis sind / teid kõige enam üllatas?
  • Mis sulle / teile meeldis?
  • Ütle / ütelge seda oma sõnadega.
  • Ära karda / ärge kartke vigu teha!
  • Kasuta / kasutage fraseoloogilisi väljendeid!
  • Harjutage dialoogi!
  • Laiendage dialoogi!
  • Mängige läbi see suhtlussituatsioon (poes, teatrikassa juures, kohvikus jne)!
  • Te räägite eesti keelt päris hästi / ladusalt / veatult / vabalt.
  • Kahjuks on teid raske mõista.
  • Soovitan teil suhelda / kuuluta raadiosaateid eesli keeles / rohkem lugeda.
  • Väljendage oma ideid probleemi / situatsiooni / teema / objekti kohta!
  • Öelge välja kõik mõtted, mis pähe tulevad.

Alustame rühmatööd


  • Moodustage kolmelised / neljalised rühmad! Neljaks loe!
  • Istuge kolme- / neljakaupa!
  • Istuge näoga üksteise vastu!
  • Istuge ümber laua!
  • Võtke paaridesse!
  • Tutvuge tööjuhisega!
  • Arutage probleemi / küsimust omavahel!
  • Leppige omavahel kokku, kes esitab töö tulemuse!
  • Pidage üksteisega nõu!

Töötame pildiga


  • Kes / mis on sellel pildil?
  • Keda / mida see pilt kujutab?
  • Mida te arvate kunstnikust / pildi autorist?
  • Milliseid tundeid see pilt sinus / teis eile kutsub? (nukruse / mure / rõõmutunde).
  • Mis on esiplaanil?
  • Mida näete tagaplaanil?
  • Kirjelda / kirjeldage pilti tervikuna / mõnda detaili / mõnda inimest!
  • Kas sulle / teile meeldivad rohkem looduspildid / portreed / natüürmordid / merepildid?
  • Mida sa kunstnikult / pildi autorilt küsiksid?
  • Kuidas sa pilti täiendaksid, kui oleksid kunstnik?
  • Kui sa oleksid / te oleksite giid kunstinäitusel, kuidas sa / te seda pilti tutvustasid / tutvustaksite turistidele?
  • Kas pilt on sinu / teie arvates / meistritöö / pilkupüüdev / suurepärane kunstiteos / õnnestunud kunstiteos / keskmise väärtusega kunstiteos / mitte eriti õnnestunud?
  • Kes teie klassist joonistab hästi?
  • Kes teist soovib kunstnikuks saada?

Järgmiseks tunniks


  • Lugege tekst lõpuni!
  • Valige tekstiosa ümberjutustuseks!
  • Lugege artikkel Meie Meelest ja tutvustage selle sisuga teisi õpilasi!
  • Lugege artikkel mõnest ajalehest vabal valikul!
  • Tehke loetust lühikokkuvõte ja kirjutage see vihikusse!
  • Täitke töövihikust ülesanne nr. …!
  • Koostage loetud jutustuse plaan / teesid / lühikokkuvõte!
  • Kirjutage kiri-küllakutse!
  • Vastake kirjale!
  • Leidke eestikeelsetele sõnadele venekeelsed vasted!
  • Rühmitage sõnad täienduse järgi!

Teeme eneseanalüüsi / eneserefleksiooni 

A.


  • Püüa ausalt hinnata oma tänast tööd, arvestades oma huve ja võimeid!
  • Mida see töö sulle andis?
  • Kas see töö näitas. Et sa suudad mõnd asja eriti hästi teha?
  • Kui sul oleks olnud rohkem aega, kas sa oleksid siis midagi teisiti teinud?
  • Kui sa võrdled seda tööd eelmistega, siis mis on muutunud? Mida sa oled juurde õppinud?
  • Kas su töös on midagi, mis sulle tundub eriti tähtis / huvitav?
  • Hinda oma punust rühmatöösse!
  • Milliseid töid sulle meeldib teha?
  • Püüa hinnata tänast tundi ausalt.

B.


  • Mida sa tunnist lootsid saada?
  • Kas sinu lootused täitusid täielikult / osaliselt / ei täitunud?
  • Kas tund / õppetegevus oli sulle jõukohane? (ei / jah)
  • Milline tunnietapp / töövõte meeldis sulle kõige enam?
  • Millest sa tundis tunnis kõige enam rõõmu / rahuldust: rühmatööst (sain olla teistele kasulik) / iseseisavast tööst / valikülesannetest / vestlusest õpetajaga / sain hea hinde / minu tööd väärtustati / mind kiideti?
  • Mis sind ei rahuldanud / kurvastas selles tunnis?


Teeme tööst kokkuvõtteid

Hindame õpilast. Oled tubli!

See on hea, et sa

  • Esitad alati küsimusi.
  • Ilmutad alati omapoolset soovi.
  • Osaled vestluses. Saad suhtluskogemusi.
  • Väljendad oma mõtteid. See on arendav.
  • Jagad kaaslastega infot, teadmisi.
  • Teed kaasõpilastega koostööd. Oled koostööaldis.
  • Oled tunnis tähelepanelik.
  • Leiad iseseisvalt huvitavaid tekste, raamatuid.
  • Viid alati oma töö lõpuni.
  • Käitud rühmakaaslaste  suhtes toetavalt.
  • Märkad oma vigu.
  • Suhtud vigadesse kui õpikogemustesse.
  • Leiad enesele ka ise tegemist.
  • Sinu töövahendid on alati korras.
  • Oled teinud suuri, märgatavaid edusamme minu aines.
Ma tänan sind tubli töö eest.

Võiksid tublim olla

  • Sa pole alati tunniks valmistanud.
  • Sa ei ilmuta peaaegu kunagi omapoolset initsiatiivi.
  • Sa väldid millegipärast koostööd teistega.
  • Sul ei jätku tahtmist tööd korralikult lõpule viia.
  • Sa pole alati tähelepanelik tunnis.
  • Sa oled liiga ükskõikne oma ülesannete / töötulemuste suhtes.
  • Sa ei märka oma vigu.
  • Sa piirdud ainult kohustuslike ülesannete täitmisega.
  • Sinu vihikud ja raamatud pole alati korras.
  • Oleksid võinud olla tublim.
  • Soovin sulle edu edaspidiseks! 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar