Klassiruumi eesti keel
Alustame tundi
- Kas kõik on kohal?
- Tere hommikust / päevast / õhtust. Kas teil on hea tuju? Mul on heameel teid jälle näha.
- Kas te olete tunniks valmis?
- Kas kõik on kohal?
- Kes puudub?
- Kas keegi teab, miks Anna puudub?
- Kas keegi on teda näinud?
- Miks sina, Viktor, eelmine tund puudusid?
- Mis sul viga oli? Kas sa puudusid haiguse tõttu?
- Kas sa käisid võistlustel?
- Kas sa arsti juures käisid?
- Kuidas sa end täna tunned?
- Miks te tundi hilinesite?
Kes on täna korrapidaja?
- Ava / avage aken!
- Sule / sulgege aken!
- Pühi / pühkige tahvel puhtaks!
- Tee / tehke klaas korda!
- Märgi / märkige puudujad üles! Nimeta / nimetage puudujad!
- Vii / viige klassipäevik õpetajate tuppa!
- Palun, too / tooge kriiti!
- Palun, riputa / riputage pilt / kaart üles!
Kontrollime kodutööd
- Tänaseks oli vaja kirjutada / lahendada / koostada / tõlkida / pähe õppida / läbi lugeda / ära parandada / tutvuda … .
- Avage vihikud / õpikud leheküljelt … . Kontrollime kodutööd.
- Lugege harjutust / teksti / luuletust / dialoogi!
- Pöörake tähelepanu hääldamisele / õigekirjale!
- Parandage vead!
- Kirjutage töö ümber!
- Lugege veel kord!
- Olete tublid!
- See on tore, et kõigil on kodutöö tehtud.
- Loodetavasti ei kirjutanud te üksteiselt maha.
Tahvli ees
- Kirjuta / kirjutage suuremalt, selgemalt, puhtamalt, korrektselt!
- Kirjuta / kirjutage sõnad kahte riita!
- Kirjuta / kirjutage sõnad üksteise alla / tulpa (tulpadesse)!
- Loe / lugege, mida te kirjutasite.
- Leia / leidke vead!
- Paranda / parandage vead!
- Käekiri jätab soovida!
- Käekiri on paranenud / paremaks läinud.
- Tulid ülesandega hästi toime.
- Pead olema tähelepanelikult.
Tunnustav ja arvustav tagasiside õpitegevuse suunamisel
- Just nii!
- Sul edeneb töö / lugemine kenasti.
- Nii ongi õige / parem / hea.
- Hästi!
- Tubli!
- Esimese korra kohta pole paha.
- Üsna õige, ent … .
- Päris hästi, aga … .
- Muidu pole viga, ent … .
- Väike ebatäpsus / viga … .
- Võib ka nii, kuid veelgi parem oleks … .
- Mul endal oli samuti algul raskusi … .
- Siin eksivad peaaegu kõik.
- Proovi veel üht moodust!
- Sul on põhjust kurvastamiseks, sest … .
Töötame tekstiga
Avage raamatud leheküljelt … .
- Loe / lugege teksti endamisi / valjusti / osade kaupa / ilmekalt!
- Jälgi / jälgige hääldamist!
- Seekord on juba palju parem.
- Vasta / vastake küsimustele!
- Esita / esitage küsimusi teksti põhjal!
- Mida sa veel küsiksid?
- Koosta / koostage dialoog / lühitekst loetu põhjal!
- Lugege sõnastiku abil!
- Lõpetage laused teksti põhjal!
- Jutustage küsimuste järgi!
- Jutustage, mis saab edasi!
- Iseloomustage jutustuse tegelasi!
- Tehke loetust kokkuvõte!
- Koostage teesid!
- Kui teid huvitab, siis lugege edasi!
- Lugege ja leidke tekstile sobiv pealkiri!
- Töötage rühmiti. Lugege tekst läbi osade kaupa. Jutustage üksteisele teksti sisu.
- Kirjutage olulisemad faktid vihikusse!
- Võrrelge kahte teksti. Leidke erinevusi!
- Töötage rühmiti. Lugege teksti läbi. Aidake üksteist, et kõik saaksid aru!
- Kirjutage teksti põhjal ümberjutustus!
- Kirjutage välja need autori mõtted, millega ka teie nõus olete!
- Kirjutage üles tekstis esinevad kohanimed / pärisnimed!
Kuulame helilinti
- Tutvuge tööjuhendiga!
- Kas kõik on arusaadav?
- Lülitage magnetofon sisse!
- Vajutage nupule!
- Kerige edasi / tagasi!
- Reguleerige helitugevust!
- Võite vahepeal magnetofoni välja lülitada.
- Leidke õige vastus!
- Pausi kohal lugege oma vastus lindile!
- Tõmmake tõestele väidetele ring ümber!
- Tõmmake õigele vastusele joon alla / vale vastus maha!
- Kas te saite suulisest tekstist aru?
- Kuulake heliteksti ja leidke sobiv pealkiri!
- Kuulake linti veel kord!
- Kas tekst oli arusaadav?
Kirjutame
- Täitke lüngad!
- Lõpetage laused!
- Kirjutage kirjale vastus!
- Vastake murekirjale!
- Iseloomustage inimest pildi alusel!
- Kirjeldage looduspilti!
- Kirjutage, mida uut te loetud tekstist teada saite!
- Koostage sünnipäevakutse sõbrale, õpetajale!
- Koostage humoristlik elulookirjeldus!
- Täitke ankeet!
- Kirjutage töölevõtu avaldus!
- Täitke skeem!
- Andke tööd ära!
- Täiendage üksteise töid!
- Kontrollige õigekirja sõnastiku abil!
Suline kõne
Vestleme!
- Jutustage lühidalt / pikemalt / mõne sõnaga / põhjalikumalt / endast / loetust.
- Esita / esitage kaasvestlejale küsimusi!
- Avalda / avaldage oma arvamust / seisukohta!
- Jälgi / jälgige intonatsiooni, hääldamist, sõnarõhku!
- Vaidle / vaielge vastu!
- Nõustu / nõustuge, ära nõustu / ärge nõustuge kaasvestleja seisukohaga!
- Mis sind / teid kõige enam üllatas?
- Mis sulle / teile meeldis?
- Ütle / ütelge seda oma sõnadega.
- Ära karda / ärge kartke vigu teha!
- Kasuta / kasutage fraseoloogilisi väljendeid!
- Harjutage dialoogi!
- Laiendage dialoogi!
- Mängige läbi see suhtlussituatsioon (poes, teatrikassa juures, kohvikus jne)!
- Te räägite eesti keelt päris hästi / ladusalt / veatult / vabalt.
- Kahjuks on teid raske mõista.
- Soovitan teil suhelda / kuuluta raadiosaateid eesli keeles / rohkem lugeda.
- Väljendage oma ideid probleemi / situatsiooni / teema / objekti kohta!
- Öelge välja kõik mõtted, mis pähe tulevad.
Alustame rühmatööd
- Moodustage kolmelised / neljalised rühmad! Neljaks loe!
- Istuge kolme- / neljakaupa!
- Istuge näoga üksteise vastu!
- Istuge ümber laua!
- Võtke paaridesse!
- Tutvuge tööjuhisega!
- Arutage probleemi / küsimust omavahel!
- Leppige omavahel kokku, kes esitab töö tulemuse!
- Pidage üksteisega nõu!
Töötame pildiga
- Kes / mis on sellel pildil?
- Keda / mida see pilt kujutab?
- Mida te arvate kunstnikust / pildi autorist?
- Milliseid tundeid see pilt sinus / teis eile kutsub? (nukruse / mure / rõõmutunde).
- Mis on esiplaanil?
- Mida näete tagaplaanil?
- Kirjelda / kirjeldage pilti tervikuna / mõnda detaili / mõnda inimest!
- Kas sulle / teile meeldivad rohkem looduspildid / portreed / natüürmordid / merepildid?
- Mida sa kunstnikult / pildi autorilt küsiksid?
- Kuidas sa pilti täiendaksid, kui oleksid kunstnik?
- Kui sa oleksid / te oleksite giid kunstinäitusel, kuidas sa / te seda pilti tutvustasid / tutvustaksite turistidele?
- Kas pilt on sinu / teie arvates / meistritöö / pilkupüüdev / suurepärane kunstiteos / õnnestunud kunstiteos / keskmise väärtusega kunstiteos / mitte eriti õnnestunud?
- Kes teie klassist joonistab hästi?
- Kes teist soovib kunstnikuks saada?
Järgmiseks tunniks
- Lugege tekst lõpuni!
- Valige tekstiosa ümberjutustuseks!
- Lugege artikkel Meie Meelest ja tutvustage selle sisuga teisi õpilasi!
- Lugege artikkel mõnest ajalehest vabal valikul!
- Tehke loetust lühikokkuvõte ja kirjutage see vihikusse!
- Täitke töövihikust ülesanne nr. …!
- Koostage loetud jutustuse plaan / teesid / lühikokkuvõte!
- Kirjutage kiri-küllakutse!
- Vastake kirjale!
- Leidke eestikeelsetele sõnadele venekeelsed vasted!
- Rühmitage sõnad täienduse järgi!
Teeme eneseanalüüsi / eneserefleksiooni
A.
- Püüa ausalt hinnata oma tänast tööd, arvestades oma huve ja võimeid!
- Mida see töö sulle andis?
- Kas see töö näitas. Et sa suudad mõnd asja eriti hästi teha?
- Kui sul oleks olnud rohkem aega, kas sa oleksid siis midagi teisiti teinud?
- Kui sa võrdled seda tööd eelmistega, siis mis on muutunud? Mida sa oled juurde õppinud?
- Kas su töös on midagi, mis sulle tundub eriti tähtis / huvitav?
- Hinda oma punust rühmatöösse!
- Milliseid töid sulle meeldib teha?
- Püüa hinnata tänast tundi ausalt.
B.
- Mida sa tunnist lootsid saada?
- Kas sinu lootused täitusid täielikult / osaliselt / ei täitunud?
- Kas tund / õppetegevus oli sulle jõukohane? (ei / jah)
- Milline tunnietapp / töövõte meeldis sulle kõige enam?
- Millest sa tundis tunnis kõige enam rõõmu / rahuldust: rühmatööst (sain olla teistele kasulik) / iseseisavast tööst / valikülesannetest / vestlusest õpetajaga / sain hea hinde / minu tööd väärtustati / mind kiideti?
- Mis sind ei rahuldanud / kurvastas selles tunnis?
Teeme tööst kokkuvõtteid
Hindame õpilast. Oled tubli!
See on hea, et sa
- Esitad alati küsimusi.
- Ilmutad alati omapoolset soovi.
- Osaled vestluses. Saad suhtluskogemusi.
- Väljendad oma mõtteid. See on arendav.
- Jagad kaaslastega infot, teadmisi.
- Teed kaasõpilastega koostööd. Oled koostööaldis.
- Oled tunnis tähelepanelik.
- Leiad iseseisvalt huvitavaid tekste, raamatuid.
- Viid alati oma töö lõpuni.
- Käitud rühmakaaslaste suhtes toetavalt.
- Märkad oma vigu.
- Suhtud vigadesse kui õpikogemustesse.
- Leiad enesele ka ise tegemist.
- Sinu töövahendid on alati korras.
- Oled teinud suuri, märgatavaid edusamme minu aines.
Ma tänan sind tubli töö eest.
Võiksid tublim olla
- Sa pole alati tunniks valmistanud.
- Sa ei ilmuta peaaegu kunagi omapoolset initsiatiivi.
- Sa väldid millegipärast koostööd teistega.
- Sul ei jätku tahtmist tööd korralikult lõpule viia.
- Sa pole alati tähelepanelik tunnis.
- Sa oled liiga ükskõikne oma ülesannete / töötulemuste suhtes.
- Sa ei märka oma vigu.
- Sa piirdud ainult kohustuslike ülesannete täitmisega.
- Sinu vihikud ja raamatud pole alati korras.
- Oleksid võinud olla tublim.
- Soovin sulle edu edaspidiseks!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar